luni, 3 septembrie 2012

Botezul baschetbalistului

Primul cantonament din cariera lui de baschetbalist nu a fost unul lipsit de peripetii. A facut rosu in gat si in primele zile a stat mai mult in camera, cu febra , amaraciune si dor de casa.  Noroc ca niste parinti, mai mamosi din fire, nu s-au putut abtine si s-au dus sa-si vada odorul, asa ca i-au dus si bolnavului nostru medicamente. Am fost, deci,  medici la distanta , am administrat antibiotic prin telefon si am incercat sa
stavilim dorinta copilului de a se intoarce in cuibul parintesc.

Cand l-am vazut la gara cu parul murdar si ciufulit, tarandu-si trolerul cu aerul cuiva care vine dintr-o mare actiune de explorare, mi s-a parut ca e cel mai frumos copil din lume. Si cand i-am vazut si sclipirea din ochi in momentul in care ne-a reperat pe peron imi venea sa-l mananc.

La plecarea din gara, ca un baiat mare si initiat ce era, a dat mana cu baietii mai mari pe care i-a cunoscut in tabara si de la care a invatat legenda lui Bloody Mary si bancuri cu Bula. Am zambit putin incurcati cand ne-a spus bancul si cand Bula replicat „ Danga-balanga, mi-ai spart c...le cu ranga”. Nu era momentul sa-i facem morala, ar fi putut spune orice enormitate si noi tot cu drag l-am fi privit. Evident ca a intins coarda si ne-a rugat sa dormim cu el. Puiul mamei, a dormit o saptamana printre straini, cum sa-l refuz? A doua zi dimineata a plusat si a vrut sa-l lasam sa faca o cursa de masini la prima ora. Sigur ca da, cu draga inima. Ar fi putut sa ne ceara si luna de pe cer si tot am fi gasit o solutie sa i-o aducem. A speculat din plin momentul. Hotomanul nu se dezminte, escrocheria sentimentala nu-i e deloc straina.

Cand i-am desfacut bagajul o parte din haine miroseau infiorator. La inceput am crezut ca e naftalina, insa era Ben Gay, cred ca golanii mai mari , colegi de camera, sterpelisera un tub de la bunicii reumatici si ii fugarisera pe fraierii mai mici.

Asadar, odata cu primul cantonament, baiatul meu a primit botezul de baschetbalist.

Si, chiar daca e  mort de slab  in hainele largi, nu-i sta deloc rau in echipamentul de baschet.






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu