joi, 26 septembrie 2013

Zmeura

 Il culeg  cu grija, il tin in palma  si il privesc fascinata. E perfect, e sublim, e ademenitor.  Inchid ochii si papilele mele gustative se rasfata din plin. Amintiri si senzatii  navalesc proustian.  Aceleasi , neschimbate.  Aceleasi care mi-au marcat in mod fericit copilaria.

Eram o fetita , habar n-am sa spun cati ani aveam, poate aveam 6 ani, poate aveam 10-12 si stiam ca  la cateva  case distanta de casa noastra era o curte unde crestea o tufa de zmeura. O singura tufa, langa gard.  Unde se coceau la soare cateva boabe delicioase.  Nu-mi amintesc  cand si unde am descoperit-o, dar am fost fascinata cand am vazut ce minunatie  crestea acolo.  Cu putin noroc si abilitate  puteam sa sper ca manuta mica va  intra prin gaurile gardului si va culege unul-doua boabe.  Casa era in drumul spre fantana si eram fericita ca pot sa iau o sticla si sa sustin ca apa de fantana era mai buna decat cea de la putul nostru pentru a-mi justifica  absenta in fata parintilor. Cu sticla  goala in mana  ma apropiam de gardul cu pricina si  inima imi batea sa-mi sparga pieptul. Oara s-a copt bobul care deunazi era parguit? Oare ma vede cineva?   Simteam ca voi muri de rusine daca cineva ma va prinde la furat, mai ales ca era pe ulita principala. Oare mana nu-mi va ramane blocata intre ochiurile micute ale gardului de sarma? Oare voi reusi sa ajung sa culeg macar un bob?
 Cand reuseam sa am in palma fructul magic alergam speriata si fericita  si cautam  un loc ferit.  Atunci deschideam palma si, desi muream de pofta, nu ma incumetam sa-l mananc, ci il priveam, il cantaream, il mangaiam si ii admiram arhitectura impresionanta. Cand nu mai rezistam il bagam in gura  si il tineam cat puteam de mult sa-i simt savoarea unica. Senzatie de magie, de fabulos, de dumnezeire.
Au trecut atatia ani de atunci si totusi senzatia asta a ramas atat de prezenta in toata fiinta mea. 

De cativa ani mama mea cea harnica face ca aceasta senzatie  sa fie mereu  reimprospatata.  Inima nu-mi mai bate insa de teama, ci se umple de dragoste pentru cea care mi-a dat viata.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu