miercuri, 6 martie 2013

Uite hoata, nu e hoata!

Am plecat mai devreme de la serviciu si am fost sa o iau pe raraita noastra de la gradi. Cand i-am vazut zambetul larg de fericire si coditele carliontate saltand vesele in timp ce topaia de bucurie si mi se arunca in brate m-a apucat asa o ciuda ca nu am mai mult timp sa stau cu ei, ca vor asocia copilaria mai degraba cu bona decat cu mama sau tata- desi in timpul liber incercam din rasputeri sa indreptam lucrurile si sa ne dedicam exclusiv lor. Chiar daca uneori se lasa cu frustrarea ca pentru mine nu mai am timp deloc.

Asadar savuram momentul intalnirii si hai in pas strengar spre casa! Ne-am oprit in drum sa fac niste cumparaturi . Facem cumparaturile si nu ii refuz nimic din ce imi cere. Gumita, jeleuri... margelele negre stralucesc de bucurie. Toate bune si frumoase , dar a trebuit sa avem parte de o intamplare nostima care ne-a cam modificat starea de fericire absoluta.

Ajunsa la casa platesc si dau sa ies, dar aparatul bipaie stanjenitor, semn ca sunt sanse mari ca magazinul sa fi fost calcat de vreun hot.
Evident ca toate privirile se indreapta spre mine si casiera ma cerceteaza cu un aer interogativo-acuzator.
-Doamna, nu stiu ce se intampla, dar e o eroare, nu se pune problema sa fi furat ceva.
-Haideti sa vedem ce poate fi, poate aveti ceva in geanta si nu stiti!
Ii apreciez diplomatia, putea sa-mi spuna direct: Hai, fetito, arata geanta sa vedem ce-ai furat!
Constat cu placere ca vanzatoarele din ziua de azi sunt din ce in ce mai simpatice si mai profesioniste si deschid larg geanta. Ceea ca vad imi da niste nelinisti mai mult decat metafizice. In geanta mea nu cred ca mai putea intra nimic, atat era de burdusita. Scot portofel, chei, o agenda, o carte si cartela de acces de la serviciu -asta sa ma dau mare si sa le arat ca nu asa o terchea-berchea-si le pun pe tejghea. Pun geanta in fata aparatului si aparatul bipaie din nou. Scot runda a doua: un deodorant antiperspirant ( ii precizez casierei ca e propriu si personal), scot, din ce in ce mai incurcata, hartii, retete de prajituri, teste de scoala pentru Matei, facturi platite si neplatite, retete, medicamente. Incerc din nou aparatul, iar bipaie. Injur in gand, vanzatoarea da semne de oboseala. Intr-un colt al gentii gasesc al doilea antiperspirant (tipa face ochii mari si crede ca asta e dovada ). Cu jumatate de gura ii spun ca e tot propriu si personal si deschid capacul sa-l vada ca e folosit. Mi-e jena sa mai tot scot din geanta, ca e un haos total: rujuri fara capac, capace de rujuri, evident, hartii, hartiute, ambalaje de dulciuri si nu numai, bonuri de tot felul, zeci de monede ( mi s-a rupt exact compartimentul de maruntis si de cand ma tin sa umplu pusculitele maimutelor), servetele umede si uscate, pixuri, memory-stick, doi biscuiti de care am uitat si s-au faramitat in geanta- si nu cred ca am enumerat tot..
Simteam cum imi ard obrajii si cum tovarasa de suferinta priveste dezarmata coada care se formase in urma mea, oamenii nervosi intrebandu-se ce se intampla. Cand vad ca  in geanta nu au mai ramas decat doua tampoane pe care n-am avut curajul sa le scot ( in spatele meu era un barbat care privea amuzat), am mai facut o incercare si al dracului aparat tot a bipait. Casiera s-a indurat si mi-a curmat supliciul – a facut o manevra la un alt aparat si mi-a zis ca e ok, ca  pot trece linistita. Cred ca se vedea totusi  pe fata mea ca nu eram o hoata.

Cand dau sa plec , stoarsa de vlaga si cu nervii prastie, Miruna ma ia sa-mi spuna ceva la ureche. In buimaceala aia uitasem de ea.
-Ce e, galusca? Scuze ca a trebuit sa astepti atat!
-Mama, cred ca mi-as dori foarte, foarte mult sa zbor ca o pasare!
-Cum asa??!!
-Asa!!! Si s-a intors fluturandu-se coditele, semn ca nu vrea sa dezvolte subiectul.

Trecand prin fata aparatului care acum tacea malc, m-am intrebat de ce si-a dorit Miruna sa poata zbura exact in acel moment? O fi fost plictisita si exasperata de atata asteptare? Cert e ca si eu am simtit ca vreau sa zbor, de fapt zburam deja  dupa asa un martiriu. Sa fi fost, totusi, nenorocitele de tampoane? Sau cineva, acolo sus, nu ma iubeste, si-a vrut sa-mi faca o farsa?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu